TTW
TTW

Oroszország csatlakozik az Egyesült Államokhoz, Kanadához, az Egyesült Királysághoz, Írországhoz és más országokhoz, amelyek utazási nehézségekkel küzdenek, mivel a légitársaságok utasforgalma 2025-ben gazdasági és geopolitikai kihívások miatt csökken.

Július 5, 2025

Oroszország, USA, Kanada, Egyesült Királyság, Írország,

Oroszország csatlakozik az Egyesült Államokhoz, Kanadához, az Egyesült Királysághoz, Írországhoz és számos más nemzethez, amelyek jelentős utazási visszaeséseket tapasztalnak 2025-ben, mivel a légi utasforgalom csökken ezekben a régiókban. Ezt a csökkenést nagyrészt a gazdasági bizonytalanságok, köztük az infláció és a lassabb növekedés, valamint a geopolitikai kihívások, például a növekvő feszültségek és a politikai instabilitás keveréke okozza. Ezen tényezők együttes hatása a légi utazás iránti kereslet csökkenéséhez vezetett, ami arra kényszerítette a légitársaságokat, hogy csökkentsék működésüket és módosítsák előrejelzéseiket. Ez a globális trend rávilágít a légiközlekedési ágazatra nehezedő növekvő nyomásra, amely a folyamatos kihívások közepette küzd a talpra állásért.

A globális légiközlekedési ágazat kihívásokkal teli 2025-ös évvel néz szembe, mivel számos kulcsfontosságú országban jelentős utasforgalom-csökkenés tapasztalható. Oroszország, az Egyesült Államok, Kanada, az Egyesült Királyság és Írország is azon országok közé tartozik, amelyek ezeket az utazási visszaeséseket tapasztalják, nagyrészt a gazdasági bizonytalanságok, a geopolitikai feszültségek és a működési kihívások miatt. Bár egyes régióknak sikerült alkalmazkodniuk ezekhez a kihívásokhoz, a légiközlekedési ágazat általános kilátásai továbbra is visszafogottak. Ez a cikk a visszaesésekhez hozzájáruló tényezőket és a globális légi közlekedésre gyakorolt ​​​​hatásukat vizsgálja.

Oroszország utasforgalmának csökkenése

Az orosz légitársaságok az utasforgalom csökkenéséről számoltak be 2025 első öt hónapjában. Az Oroszországi Légi Szállítási Üzemeltetők Szövetsége által közzétett statisztikák szerint az ország 40.38 millió utast szállított ebben az időszakban, ami 81,500 0.2 utassal, azaz 1.3%-kal kevesebb az előző év azonos időszakához képest. A belföldi légi közlekedési ágazat 30.05%-os visszaesést mutatott, 3.3 millió utassal, míg a nemzetközi forgalom 10.34%-kal nőtt, elérve a XNUMX millió utast.

A nemzetközi növekedést azonban főként a hosszú távú útvonalak hajtották, amelyek lenyűgöző 10.9%-os növekedést mutattak, míg a FÁK-országokba tartó és onnan induló járatok 6.94%-os visszaesést mutattak. Ez a változás azt jelzi, hogy míg egyes nemzetközi útvonalak fellendülőben vannak, a regionális és rövid távú forgalom továbbra is nyomás alatt áll a politikai és gazdasági feszültségek miatt.

A helyzet 2025 májusában súlyosbodott, amikor az orosz légi közlekedési ágazatot súlyosan érintették a gyakori dróntámadások, ami széles körű repülőtér-lezárásokhoz vezetett. A viszonylag pozitív áprilisi eredmények után a májusi utasforgalom 1.4%-kal csökkent, míg a nemzetközi útvonalakon enyhe, 1.2%-os növekedés volt tapasztalható. Ezen kihívások ellenére a nagyobb orosz légitársaságok, köztük az Aeroflot, a Pobeda, az S7 Airlines, a Rossiya és az Ural Airlines továbbra is uralják a piacot, az ország teljes forgalmának 70.7%-át adva.

Az amerikai légitársaságok gazdasági bizonytalanság közepette küzdenek

Az amerikai légiközlekedési ágazat is észrevehető visszaesést tapasztalt 2025-ben. Májusban a belföldi légi utazások iránti kereslet 1.7%-kal csökkent éves szinten, ami a negyedik egymást követő hónapot jelentette a csökkenéssel. Ehhez számos tényező járult hozzá, többek között az inflációval kapcsolatos aggodalmak, a lassabb gazdasági növekedés és a kormányzati utazások csökkenése. Az olyan nagy amerikai légitársaságok, mint az American Airlines, a Delta és a United, már visszavonták 2025-ös nyereség-előrejelzéseiket, a foglalások csökkenésére hivatkozva, különösen a szabadidős turisták körében.

Ezenkívül az Egyesült Államokba látogató külföldiek száma 5%-kal csökkent, valószínűleg az amerikai kereskedelempolitika külföldi utazók megítélésére gyakorolt ​​negatív hatása miatt. Ezen tényezők kombinációja a légi forgalom általános csökkenéséhez vezetett, ami mind a belföldi, mind a nemzetközi utazási piacokra hatással volt.

Kanada csökkenő USA-Kanada útvonalakkal néz szembe

Kanada sem volt immunis a globális utazási lassulásra. Az Air Canada az utasforgalom 7%-os visszaeséséről számolt be az USA-Kanada útvonalain 2025 első negyedévében. A légitársaság arra számít, hogy a foglalások száma a következő hat hónapban is tovább csökken, és várhatóan csak XNUMX százalékos csökkenés várható. Ez a csökkenés elsősorban az Egyesült Államok és Kanada közötti feszült kapcsolatoknak tulajdonítható, amelyeket Trump elnök vámtarifái és vitatott megjegyzései okoztak, amelyek hozzájárultak a határokon átnyúló utazások csökkenéséhez.

A két ország közötti forgalom csökkenése rávilágít a politikai tényezők szélesebb körű hatására a nemzetközi utazásokra, egyes régiók jobban érzik a hatásokat, mint mások.

Az európai légitársaságok lassulásról számoltak be az utasforgalom növekedésében

Az európai légitársaságok is nehézségekkel küzdenek. A British Airways anyavállalata, az International Airlines Group (IAG) részvényárfolyama 6.6%-os esést mutatott, miután a Virgin Atlantic az amerikai kereslet lassulásáról számolt be, ami különösen a transzatlanti útvonalaikat érintette. A British Airways és más európai légitársaságok kénytelenek voltak módosítani menetrendjeiket és kapacitásaikat a csökkenő kereslet kezelése érdekében. Hasonlóképpen, a fapados Ryanair csökkentette a 2025-26-os utasszám-növekedési előrejelzését, és most 206 millió utas szállítására számít a korábban előre jelzett 215 millió helyett.

Emellett a Ryanair bejelentette számos európai útvonal törlését a növekvő légi közlekedési adók miatt, beleértve a Bournemouthból Budapestre és Agadirba tartó járatokat, valamint az Aalborgba (Dánia) tartó és onnan induló összes járatot. Ez közvetlen válasz a megnövekedett üzemeltetési költségekre és bizonyos útvonalakon csökkenő keresletre, ami tovább illusztrálja a légitársaságokra Európa-szerte nehezedő nyomást.

Írország csökkenő forgalommal néz szembe a dublini repülőtéren

Írország is visszaesést tapasztalt a légi közlekedésben. A dublini repülőtér 3%-os utasforgalom-csökkenést jelentett 2025 márciusában az előző év azonos hónapjához képest. Bár az utasszám kezdetben némi ígéretet mutatott, az utazási volumen általános csökkenése egyértelműen jelzi a régiót sújtó szélesebb körű kihívásokat. Miközben az európai légitársaságok továbbra is érzik a terheket, az ír piac sem kivétel, a légiközlekedési ágazat küzd azért, hogy elérje a világjárvány előtti szintet.

A Jetstar Asia pénzügyi nehézségek miatt beszünteti működését

Ázsiában a Jetstar Asia, egy szingapúri székhelyű diszkont légitársaság bejelentette, hogy 31. július 2025-én beszünteti működését pénzügyi nehézségek és működési kihívások miatt. Ez jelentős visszaesést jelent az ázsiai légiközlekedési ágazat számára, amely a világjárvány utáni talpra állásért küzd. A Jetstar piacról való kilépésre vonatkozó döntése rávilágít arra a folyamatos pénzügyi terhere, amellyel egyes regionális légitársaságok szembesülnek, különösen azok, amelyek nem tudják átvészelni a 2025-ben felmerült gazdasági és működési kihívásokat.

A csökkenő utasforgalom globális trendje

A globális légiközlekedési ágazatot 2025-ben az utasforgalom széles körű csökkenése jellemzi a kulcsfontosságú régiókban, Oroszország, az Egyesült Államok, Kanada, az Egyesült Királyság és Írország mind a gazdasági bizonytalanság, a geopolitikai feszültségek és a növekvő működési költségek hatásaival küzd. Ezek a kihívások arra kényszerítették a légitársaságokat, hogy módosítsák stratégiáikat, beleértve a járatgyakoriság csökkentését, a kapacitások kiigazítását, sőt bizonyos útvonalakon a működés megszüntetését is.

Míg a nemzetközi utazás továbbra is jó szelet egyes légitársaságok számára, a regionális utazás továbbra is küzd. A folyamatos geopolitikai konfliktusok, a kereskedelmi bizonytalanságok és az emelkedő működési adók várhatóan törékeny állapotban tartják a globális légiközlekedési ágazatot a 2025-ös év második felében. Az ágazat teljes fellendülése attól függ, hogyan kezelik a légitársaságok ezeket a kihívásokat, és hogyan alkalmazkodnak a változó utazási környezethez.

Oroszország csatlakozik az Egyesült Államokhoz, Kanadához, az Egyesült Királysághoz, Írországhoz és más országokhoz, amelyek jelentős visszaesést tapasztalnak az utazások számában, mivel a gazdasági bizonytalanság és a geopolitikai kihívások miatt 2025-ben visszaesik a légi utasforgalom.

Összefoglalva, mivel Oroszország csatlakozik az Egyesült Államok, Kanada, az Egyesült Királyság, Írország és más országok sorához, amelyek utazási nehézségekkel küzdenek, a globális légiközlekedési ágazat viharos évre számíthat. A gazdasági, politikai és működési akadályok kombinációja továbbra is alakítja majd a légi közlekedés jövőjét, miközben a légitársaságok megpróbálnak kilábalni a 2025-ös nehézségekből.

Hirdetés

Oszd meg:

Iratkozzon fel hírleveleinkre

PARTNERS

at-TTW

Iratkozzon fel hírleveleinkre

Utazási híreket és frissítéseket szeretnék kapni a kereskedelmi eseményekről Travel And Tour World. olvastam Travel And Tour World'sAz adatkezelésről.

Válaszd ki a nyelved